(...) Ik ga steeds meer twijfelen of we zo wel kunnen trouwen.. Ik kan me een le...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb 3,5 jaar verkering, maar twijfel nog steeds. Ik begin onze verkering een beetje zat te worden. Het is voor mij zo\'n sleur geworden. Ik zou graag willen trouwen, maar mijn vriend neemt weinig initiatief daarin. De laatste tijd (half jaar) gaat het gewoon niet lekker meer tussen ons. We zijn erg verschillend en dat botst nogal eens. Dat hebben we de hele verkeringstijd al gehad. Toch weet ik dat ik van hem houd, maar ik word de laatste tijd zo moe van dat gezeur elke keer. Als we bij elkaar zijn is het vaak veel beter, hoewel ik me aan sommige dingen blijf ergeren. We hebben zo snel ruzie om de kleinste dingen, maar ik kan het gewoon niet uitmaken. Even daarna gaat het weer goed, maar na een paar dagen is het weer heibel. Ik ga steeds meer twijfelen of we zo wel kunnen trouwen.. Ik kan me een leven zonder hem niet voorstellen, maar hier word ik zo depri van.

Antwoord

Kun je ook een lijn ontdekken waarom het verkeerd gaat? Wat is de reden dat jullie steeds ruzie hebben? Probeer eens te ontdekken waarom het steeds mis gaat. Wat maakt het dat het steeds weer op een ruzietje uitdraait? Is het onderlinge rivaliteit? Of irriteer je je aan elkaar. Misschien goed om elkaar eens een paar weken elkaar niet te zien om te kijken wat het dan met je doet.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkering