(...) Aanleiding tot het stellen van deze vraag is dat ik (en zeer waarschijnlij...

B. Noteboom / Geen reacties

Vraag

Bert Noteboom, bedankt voor het beantwoorden van de vraag over de muziekzender SevenFM. Aanleiding tot het stellen van deze vraag is dat ik (en zeer waarschijnlijk veel meer jongeren) zoekende zijn naar leuke, verantwoorde muziek. Vroeger luisterde ik naar alle radiostations van Radio 538 tot en met Studio Brussel. Dat was niet alleen slecht vanwege de muziek, maar ook vanwege de ongepaste moppen e.d. Daar ben ik gelukkig van bekeerd maar nu is het niet zo eenvoudig om alternatieven te vinden. Zo heb je als alternatieven klassieke muziek. De meeste klassieke muziek vind ik echter niet mooi (kwestie van smaak). Orgelmuziek houd ik niet van en ja... dan wordt het lastig. Nu stuitte ik dus via internet op SevenFM en dat beantwoordde redelijk aan mijn behoeften. Een terechte opmerking die je aan het eind van de beantwoording van mijn vraag maakte was dat ik verantwoordelijk blijf voor wat ik luister. Welke artiesten volgen volgens jou een bijbelse lijn en welke niet? Vriendelijke groet!

Antwoord

Beste ...,

Soms krijg je het gevoel dat bepaalde mensen denken dat alleen klassieke en alleen geestelijke muziek mag. Dan doel ik vooral nog op orgelmuziek. Jaren geleden was het orgel in de kerk niet denkbaar. Het was een 'werelds instrument'. Recenter hoorde de piano in veel kringen bij de categorie 'heidense instrumenten'. Zo zie je een verschuiving plaatsvinden die wat mij betreft voor de meeste mensen blikverruimend is. Zo'n verschuiving kun je gezond noemen.

Wat geweldig dat je gestopt bent met het luisteren naar de 'foute' radiostations! Ik deel het probleem met je dat het moeilijk is alternatieven te vinden. Seven FM is mede daarom ook opgezet. Beluister deze zender rustig maar hou je oren open!

Het lijkt mij niet zinvol om een bijbels correcte artiestenselectie voor je te maken. Daarvoor ken ik niet alle artiesten en kom je ook op het punt smaken verschillen terecht. De bijbelse lijn is mij wel bekend, deze staat ook in veel van de antwoorden beschreven...

Hartelijke Groeten en suc6 in de puzzelzoektocht!

Bert Noteboom

Tags in dit artikel:

muziek