Aan dominee Pieters. Hoe moeten we in liefde omgaan met Jehovagetuigen? In de re...

Ds. W. Pieters / Geen reacties

Vraag

Aan dominee Pieters. Hoe moeten we in liefde omgaan met Jehovagetuigen? In de reformatorische gezindte wordt vaak zo hard en koud omgegaan met deze mensen. U zegt zelf vaak dat we de zonde moeten haten maar de zondaar liefhebben! Als ik met deze mensen in gesprek ga praten ze me zo onder de tafel, daarom de vraag: hoe moeten we in liefde deze mensen te woord staan?

Antwoord

Niet in discussie gaan, tenzij je goed thuis bent in de Bijbel. Wel getuigen hoe jij de dingen ziet vanuit de Bijbel. Niet de deur dichtslaan, maar ook niet ônder hulp je tot nadere vervolggesprekken laten brengen. Vooral God om hun heil smeken.

Ds. W. Pieters

Naschrift redactie: Zie ook de andere antwoorden in onze vragenrubriek over dit onderwerp. Gebruik daarbij ons zoekprogramma.

Tags in dit artikel:

Jehovah's Getuigen