Er is een jongen die heel veel van mij houdt. Ik vind hem wel aardig, maar niet ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Er is een jongen die heel veel van mij houdt. Ik vind hem wel aardig, maar niet om verkering mee te hebben. Hij is 28 en ik ben bijna 19. Ik ga naar de Ger. Gem. en hij gaat naar een andere kerk. Wij geloven bijna hetzelfde, maar in sommige dingen staan wij ver van elkaar in het geloof. Mijn ouders hebben gezegd te wachten, en ik wil ook wachten, maar hij wil met mij uitgaan. Ik heb het gevoel dat hij verkering met mij wil hebben en hij probeert elke dag verder te gaan. Met verder te gaan bedoel ik: hand vasthouden, arm om mijn rug. Dit is wel oke, maar hij houdt niet op. Wat moet ik doen?

Antwoord

Er is een jongen die heel veel van mij houdt. Ik vind hem wel aardig, maar niet om verkering mee te hebben. Hij is 28 en ik ben bijna 19. Ik ga naar de Ger. Gem. en hij gaat naar een andere kerk. Wij geloven bijna hetzelfde, maar in sommige dingen staan wij ver van elkaar in het geloof. Mijn ouders hebben gezegd te wachten, en ik wil ook wachten, maar hij wil met mij uitgaan. Ik heb het gevoel dat hij verkering met mij wil hebben en hij probeert elke dag verder te gaan. Met verder te gaan bedoel ik: hand vasthouden, arm om mijn rug. Dit is wel oke, maar hij houdt niet op. Wat moet ik doen?

Het lijkt me niet zo moeilijk. Als jij geen verkering met hem wil, dan moet je hem dat in de eerste plaats ook echt helder en duidelijk zegen, misschien anders nog eens per brief. En als je dan geen verkering hebt met elkaar, ga je ook niet elkaars hand vasthouden, arm om je rug en dergelijke. Dat zijn juist dingen die bij verkering horen en dat wil je niet. Dus maak het hem duidelijk dat als je geen verkering met elkaar hebt, je dan ook niet wil hebben dat hij je lichamelijk aanraakt. En als hij daar dan toch mee door gaat, zou ik het contact met hem echt helemaal verbreken, want dan respecteert hij immers jouw grenzen niet.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkering