Maagdenvlies

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Een vraag voor mevr. Hoek-van Kooten. Ik heb net een vraag gelezen over het poortje in het maagdenvlies. Ik zit ook met dit probleem. U zegt nu dat het wel goed komt. Toch ben ik nog niet zo gerust. Ik hoop over een half jaar te gaan trouwen en heb nog geen gemeenschap gehad. Ik ben nu ook erg bang dat het pijn gaat doen. Wat gebeurt er met het bruggetje? Gaat dit weg na het gemeenschap hebben, scheurt het. Of is het blijvend? Is dit het maagdenvlies zelf wat na gemeenschap scheurt? Kunt u er mij misschien nog iets over zeggen?

Antwoord

Bij de eerste gemeenschap zal het maagdenvlies meestal wat inscheuren. Dat klinkt misschien wat dramatisch, maar dat is het helemaal niet. Het is immers zo gemaakt dat gemeenschap dan ook echt mogelijk is. Eventueel kun je het vlak voor je huwelijk de opening met je vinger alvast wat oprekken, bijv. als je onder een warme douche staat. Wees er voor al niet bang voor want je moet ook vertrouwen hebben in onze Schepper die het lichaam zo heeft gemaakt dat het op het juiste moment ook goed functioneert.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

maagdmedisch