Wat houdt ware liefde in? Hoe kun je het voelen dat je echt van iemand houdt?

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Wat houdt ware liefde in? Hoe kun je het voelen dat je echt van iemand houdt?

Antwoord

Ware liefde houdt niet in dat je van te voren op een briefje krijgt dat hij/zij het helemaal is. Nee, in de loop van de tijd dat je met elkaar omgaat, kom je er steeds meer achter dat je de ander echt niet meer kunt missen, dat hij/zij een onderdeel van je eigen leven is, dat je met elkaar vergroeit, dat er wederzijds vertrouwen is en dat je echt voor elkaar wilt gaan. Dat is dus een groeiproces en dat ga je voor jezelf steeds duidelijker ervaren. Het is ook mooi gezegd: “ware liefde” en niet “ware verliefdheid”.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkering