Verkering uitgemaakt

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een tijdje verkering gehad. Dat was een hele fijne tijd. Hij had ervoor gebeden en voelde dat ik op z'n weg werd geplaatst. Alles ging goed. Tot we de liefde intens bedreven en hij zich ineens afvroeg: zou dit wel de ware zijn? Hij weet niet of hij de juiste gevoelens heeft en of hij echt verliefd is. Hij kreeg angst en heeft het toen uitgemaakt. Wat kan dit zijn en komt dit vaker voor?

Antwoord

Wat overheersen toch heel vaak bij jonge mensen de gevoelens. Als de gevoelens een dag wat minder zijn, gaat men meteen hevig twijfelen en maakt men het vervolgens uit. Hoe komt men er toch bij dat wanneer je verkering hebt, je doorlopend met je hoofd in de wolken zou moeten zweven? Bij iedereen fluctueren de stemmingen. Je hebt nu eenmaal dagen dat je je lekker in je vel voelt zitten en als je verkering hebt, ervaar je die verkering dan ook als heel goed. Maar als je eens een sombere dag hebt, dan voel je op zo'n dag ook minder voor je vriend of vriendin.

Gevoelens op zich zijn geen basis voor een verkering of huwelijk. Met een verliefdheid wordt alleen iets op gang gebracht, zie je die ander staan en onderneem je actie om met die ander in contact te komen.

Je schrijft dat de verkering een hele fijne tijd was, ineens gaat je vriend zich afvragen of het wel de juiste gevoelens zijn en vervolgens maakt hij het uit. Zo ga je niet met elkaar om! Een verkering heeft ook z'n goede en minder goede dagen. Ik vind dat je vriend het in dit stadium nog niet had mogen uitmaken. Pas als blijkt dat je in de loop van de tijd elkaar steeds minder te vertellen hebt en er steeds meer tegen opziet om elkaar te ontmoeten enzv. dan pas mag je het uitmaken. Ik hoop dat je dit je ex-vriend nog duidelijk kunt maken.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering uit