(...) Nu is het alleen zo dat als we gemeenschap gehad hebben, dat mijn man vers...

C. den Hamer / Geen reacties

Vraag

Wij zijn nu bijna een jaar getrouwd en gelukkig met elkaar. We genieten ook van de ander. Nu is het alleen zo dat als we gemeenschap gehad hebben, dat mijn man verschrikkelijke last heeft van zijn ogen. Ze schroeien en branden haast dicht en doen erg zeer. Voor hem is dat een beetje een drempel aan het worden om niet meer met elkaar gemeenschap te hebben. Is dit een normaal verschijnsel of moet hij hiervoor naar de huisarts? Wij hopen dat u ons hier wat meer over kan vertellen.

Antwoord

Naar ik begrijp kunnen jullie van elkaar genieten tijdens het vrijen en ook het hebben van seksuele contact verloopt ongestoord. De aangegeven problematiek over branderigheid van de ogen ontstaat nadien. Begrijp ik dit goed? Eerlijkheidshalve moet ik zeggen nog nooit een dergelijke klacht gehoord te hebben in relatie tot seksueel contact. Al nadenkend wat de branderigheid zou kunnen veroorzaken ontstonden er wat gedachten. Is het mogelijk dat jij een bepaalde parfum, lotion of zeep gebruikt waar je man mogelijk allergisch voor zou kunnen zijn? Anders zou ik geen verklaring weten.

Je doet zelf al de suggestie mogelijk hiervoor de huisarts te raadplegen. Dat lijkt mij een juiste en wijze stap als bovenstaand idee niet het geval is. Ik hoop dat er snel een oorzaak en een oplossing voor het probleem wordt gevonden.

Groet,
Kees den Hamer, Psychotherapeut/seksuoloog

Lees meer artikelen over:

seksualiteit in het huwelijk