Zondags problemen met de auto

Ds. H. van der Ham / Geen reacties

Vraag

Een poosje geleden was er een dominee die wij graag wilden horen in een naburige gemeente. Wij zijn toen met de auto naar betreffende kerk gereden. Waar ik wel mee worstel is: wat moet ik als ik 's zondags problemen met de auto krijg (ik kan geen kennissen bellen, die zijn tegen rijden op zondag). Wat moet ik dan? Veel dominees rijden ook op zondag. Hoe gaan die daar mee om?

Antwoord

Dag jongere,

Als je in je eigen gemeente de Bijbelse bevindelijke prediking kunt horen, kun je beter daar blijven en trouw de kerkdiensten bijwonen. Als je naar een kerk gaat die een stuk verder staat, kun je je afvragen: Doe ik hier goed aan? Vindt de Heere het goed?

Je vraagt: "Wat moet ik, als ik 's zondags problemen met de auto krijg? Ik kan geen kennissen bellen; die zijn tegen rijden op zondag. Wat moet ik dan?" Ja, het is goed om daar van tevoren rustig over na te denken. Het kan inderdaad gebeuren. Wie moet je dan bellen? Zoals je begrijpt, vind ik het verstandig om er rekening mee te houden dat je inderdaad een keer autopech kunt hebben. Wat wil je dan doen? Van harte wijsheid toegewenst.

Je schrijft: "Veel dominees rijden ook op zondag." Dat is waar. Toch is er verschil; die dominees rijden om ergens te gaan preken. Dat mag je niet helemaal vergeten.

Hartelijke groet,
Ds. H. van der Ham

Lees meer artikelen over:

autozondag