Dichtslaan bij leuke jongen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een hele rare vraag, maar ik zit er toch echt mee. Een tijdje geleden heb ik bij mijn vriendin in de kerk een jongen gezien waar ik gelijk op het eerste gezicht verliefd op was. Daarna zag ik hem nog op JV. Maar als ik een jongen leuk vind dan sla ik helemaal dicht en begin ik helemaal te trillen en zo. Daar baal ik echt van. Afgelopen zondag in de kerk heb ik wel verschillende keren oogcontact met hem gehad. Ik kan hem maar niet uit mijn hoofd zetten. Nu dacht ik, dan stuur ik een brief. Maar misschien weet hij helemaal niet wie ik ben. Kunt u mij misschien zeggen wat het beste is?

Antwoord

Toch is het jammer dat je zo dichtklapt wanneer je die jongen op wie je verliefd bent, ontmoet. Een jongen zou zo toch het gevoel kunnen krijgen dat je niets voor hem voelt. Een jongen gaat pas weer een stapje verder als hij denkt dat het meisje hem ook wel aardig vindt. Niets is zo vervelend voor een jongen om wanneer hij toch een stapje verder zou gaan, het meisje hem zou afwijzen. Vandaar dat het voor een jongen echt belangrijk is dat het meisje laat merken hem ook wel aardig te vinden.

Voor dit (serieuze) spel zijn nu eenmaal twee mensen nodig en beiden moeten er aan meewerken. Het kan niet alleen van één kant komen, dan slaat het spel dood.

Dus zet je over die verlegenheid heen, waarschijnlijk is die jongen ook verlegen. Als je een beetje staat te trillen, maakt dat het meisje juist extra charmant, moet je maar denken. Op zich is het ook helemaal niet verkeerd om hem zeker in deze tijd van het jaar een "gezegden nieuwjaar" toe te wensen en daar iets bij te schrijven zodat het zo tenminste op gang kan komen.

Heel veel succes ermee!

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid