Nog nooit verliefd geweest

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een 21-jarig meisje. De meesten vrienden hebben verkering, zijn verloofd of getrouwd. Ook hebben zij vaak al meerdere keren verkering gehad. Ik heb ruim een jaar geleden verkering gehad, maar heb dit na een paar maanden uitgemaakt. Ik hield helemaal niet van hem. Ik wilde graag verkering; dat was de basis van de verkering van mijn kant. Ik ben eigenlijk nog nooit verliefd geweest op een jongen. Dit verontrust mij. Ik voel me net een ijsklomp. Ik vind het niet normaal dat ik nog nooit verliefd ben geweest. Ik weet dat ik nog jong ben, maar zo langzamerhand begin ik bang te worden dat ik altijd vrijgezel zal blijven, terwijl ik dit absoluut niet wil! Wat moet ik hiermee? Ik heb het gevoel dat ik mezelf in de weg sta!

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Je schrijft wel dat je verlangt naar verkering, dus het verlangen ernaar is zeker aanwezig. Wat betreft verliefdheid kan het heel goed zijn dat je nog nooit iemand echt bent tegen gekomen op wie je verliefd zou willen zijn. Je bent echt nog jong, dus het kan nog heel goed komen.

Ook is de een veel sneller ontvlambaar dan de ander. Zeker als iemand een wat sombere aard heeft, zie je gewoon dat het vaak langer duurt voor zo iemand verliefd wordt. En het kan ook nog zo zijn dat de verliefdheid pas komt als je een sympathiek iemand hebt ontmoet en nader met hem hebt kennis gemaakt.

Dus ga niet alleen zitten wachten tot je ooit eens verliefd wordt. Ontmoet je iemand die je sympathiek vindt, maak dan nader kennis met elkaar en kijk of jullie naar elkaar toegroeien. Misschien sla je dan zelfs de verliefdheidsfase een beetje over en ga je meteen verder in gevoelens van liefde naar elkaar toe.

Verliefdheid zelf is ook geen basis voor een huwelijk, daar komen eigenlijk hele andere dingen voor kijken als samen het geloof kunnen delen, aandacht hebben voor elkaar, het hebben van zelfde interesses, kunnen praten met elkaar e.d.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid