Tussenkopjes in kanttekeningenbijbel

drs. I. A. Kole / Geen reacties

Vraag

Aan iemand van de Ger. Gem. Is het niet mogelijk om in de kanttekeningenbijbel tussenkopjes/perikopenopschriften te plaatsen? Ik begrijp dat de GBS dat niet wil om een of andere reden, is het daarom niet mogelijk dit bij een andere uitgever te laten doen?

Antwoord

Met dank voor de vraag; voor de leesbaarheid zou het een goede verbetering zijn. GBS beraadt zich (volgens berichten in de pers) op heel wat voorstellen, maar resultaten zien we nog niet. In de SVBijbel met uitleg zijn heel wat kanttekeningen verwerkt.

In de HSV-bijbel zijn de kanttekeningen niet opgenomen omdat een aantal opmerkingen vragen oproepen. De HSV heeft een bijbelstudiebijbel (net vierde druk verschenen). Die studiebijbel bevat de HSV-tekst en veel toelichting op de Bijbeltekst; iedere pagina bevat voor de helft de bijbeltekst en de tweede helft pagina bevat toelichting op de tekst. Veranderingen aanbrengen is niet  eenvoudig omdat we altijd te maken met rechten op de Bijbeltekst en met uitgevers.

Lees de Bijbel elke dag!

Drs. I. A.Kole