TV-bezit in onze kerk

Ds. H. Paul / Geen reacties

Vraag

Ik reageer even op de vraag over het TV-bezit in onze kerk (Ger.Gem.). Bij ons in Rijssen heeft het overgrote deel van de leden TV. Hoe valt dit nu te verklaren? Want we horen zondags regelmatig dat het absoluut niet kan. Wordt er wel echt iets aan gedaan? Het lijkt van niet. Erg jammer...

Antwoord

Beste vraagstel(ler)ster,

Het is een ernstig teken van verwereldlijking als het overgrote deel van een gemeente een TV bezit. Uiteraard treed ik niet in de aanpak van een kerkenraad van een gemeente. Dat er niets aan gedaan wordt lijkt me onwaarschijnlijk.  Vergeet niet dat de ernstige vermaningen in de preek en door de ouderlingen op huisbezoek, al worden ze helaas niet ter harte genomen, toch voor rekening van de leden komen. Men kan ze niet zonder schade negeren.

Afhouding van het Heilig Avondmaal zal ook wel een maatregel zijn, die gehanteerd wordt. Laten we dat ook niet gering achten.  Verder kan en wil ik er niet over oordelen.

Met vriendelijke groet,
Ds H. Paul

Tags in dit artikel:

censuurtv