Godsdienst gaan studeren

J.M. Strijbis / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jongen van 19 jaar. Ik heb mijn beveiligingsopleiding afgerond en heb nu mijn mbo2-diploma. Ik wilde altijd graag dit soort werk doen, maar sinds kort niet meer. Ik heb de laatste tijd een soort gevoel van een roeping om een godsdienstopleiding te gaan volgen. Ik ben al weken op zoek maar ik word er nog niet veel wijzer van. Ik ben in bezit van een mbo2-diploma en dan kun je geen hbo-opleiding doen. Ook kun je toelatingstoetsen doen als je geen diploma hebt en toch een godsdienstopleiding wilt gaan volgen, maar dan moet je 21 zijn. Ik kan wel verder gaan leren voor mbo3 en mbo4 om daarna hbo te gaan doen, maar dan ben ik weer twee jaar verder. En ik wil niet verder gaan leren in de beveiliging of iets dergelijks. Ik wil maar één ding en dat is: godsdienst gaan studeren. Maar hoe? Ik heb naar een aantal scholen emails gestuurd maar van de meeste krijg ik geen antwoord! Kunt u mij helpen en zeggen wat ik dan eventueel kan gaan doen? Is er een tussenweg om toch in de richting van godsdienst mbo3 en mbo4 te halen? Of moet ik nu echt wachten tot mijn 21e (wat ik echt niet kan)? Alvast bedankt.

Antwoord

Beste vragensteller,

Ik begrijp dat dit voor jou heel lastig is. Ik zie niet veel andere mogelijkheden voor je.

1. MBO-niveau 4 gaan halen (kan misschien in één jaar)

2. Wachten tot je 21 bent en dan een instaptoets doen.

3. Havo-5 in één jaar gaan halen (scheelt je een jaar).

Heel veel sterkte met je beslissing. En als je iets echt wilt, dan gaat de tijd soms heel snel. Overigens was de school waar ik werk (Driestar-educatief) niet door jou benaderd, meen ik. Wij proberen in ieder geval snel te antwoorden. En je bent tegen die tijd welkom om bij ons te komen studeren.

Groetjes,
J. M. Strijbis

Lees meer artikelen over:

studiekeuze