Erg vaak verkering gehad

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Als ik de vragen over verkering(en) lees en dan bedoel ik het meest de antwoorden, dan valt het mij op dat het niet uit maakt hoe vaak je verkering gehad hebt voordat je de ware tegenkomt. Het lijkt mij niet echt gezond om 10 a 15 keer verkering gehad te hebben. Of zie, lees, ik dit verkeerd?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ik heb nog geen enkele vraag gehad waarin het ging om 10-15 verkeringen, ik denk dus echt dat je het verkeerd hebt gelezen. Toch is het naar aanleiding van deze vraag misschien goed om erop te wijzen dat je uiteraard met de grootst mogelijke zorgvuldigheid met elkaar moet omgaan. Het is dan ook verkeerd als een jongen of meisje bij een ander een verliefdheid uitlokt, terwijl men van te voren weet er toch niet mee verder
te zullen gaan. Of men vraagt een jongen/meisje gewoon voor de gezelligheid, terwijl men zeker weet er toch niet mee te zullen trouwen. Daarmee kun je de ander die er misschien wel heel serieus mee omgaat, behoorlijk beschadigen.

Dat er in de praktijk ondanks alle goede bedoelingen verkeringen uitgaan, daaraan valt helaas niet te ontkomen, daarom heb je ook verkering met elkaar. Je verkeert met elkaar om te zien of je zodanig bij elkaar past, dat je ook een leven lang samen verder kunt gaan. En als dat niet het geval is, dan heb je zelfs de "plicht" het uit te maken.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verkering