(On)verstandige relatie

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Hoe zouden jullie omgaan met een relatie tussen mij, 23-jarig meisje, en een schuldloos gescheiden man (zijn vrouw heeft overspel gepleegd), van huis uit niet gelovig opgevoed, nu wel aan het zoeken. Hij heeft een ziekte: dystrofie. Erg moeilijk allemaal en ik weet niet hoe hier het beste mee om te gaan.

Antwoord

Deze vraag lijkt wel een beetje op de vorige vraag, alleen heb ik hier de indruk dat de man hier wel aan het zoeken is. Ik denk dat je een dergelijke relatie echt een lange tijd in de vriendschapssfeer moet zien te houden om goed en helder te zien welke kant het allemaal opgaat. En zoiets heeft gewoon z'n tijd nodig.

Wees ook voorzichtig: dat zijn vrouw overspel heeft gedaan, pleit hem niet automatisch vrij. Ik bedoel maar, het zou ook zo kunnen zijn dat zijn vrouw het zo moeilijk heeft gehad, dat zij in de armen van een ander is gevlogen (al is dat op zich ook niet goed te praten).

Praat heel veel met elkaar zodat je weet wat de ander beweegt alvorens het echt tot verkering komt. En wat het verdere beloop van het geloof betreft: zie vorige vraag.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering