Ik ben al tig keren verliefd geweest op een meisje, maar als ik dan een paar kee...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben al tig keren verliefd geweest op een meisje, maar als ik dan een paar keer uit ben geweest is het over en scheelt het me allemaal niet veel meer. Hoe kan dit, daar ik toch al een aantal keren heb gedacht dat het “de ware” was. Ik vindt dit best vervelend voor de betreffende meisjes, temeer omdat zij het niet begrijpen...

Antwoord

Dat is inderdaad heel vervelend voor de desbetreffende meisjes en ik kan mij goed voorstellen dat zij dat dan niet begrijpen. Als je verliefd bent, kun je die ander in gedachten net zo bijzonder maken, als jij maar wilt. Maar de werkelijkheid valt toch ook altijd een beetje tegen omdat iedere geliefde uiteindelijk toch echt maar een gewoon mens blijkt te zijn. Stelt je dat misschien dan teleur? Je moet je eens voorstellen hoe dat andersom  zou overkomen, als je mee uitgevraagd wordt door een verliefd meisje en dan meteen weer aan de kant wordt gezet. Waarom durf je niet gewoon verder te gaan met kennismaken? Hoe dan ook, een verliefdheid gaat gewoon altijd een keer over! Andere zaken als “het geloof kunnen delen”, “kijken of je bij elkaar past”, enzv. zijn immers veel belangrijker. Een verliefdheid dient er ‘alleen’ maar toe om twee vreemde mensen met elkaar kennis te laten maken.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid