(...) Vindt u dat ze korte tijd onder één dak kunnen leven of moet zij geen baan...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een praktische vraag voor mevrouw Hoek-Van Kooten. Een goede vriend van mij wil gaan trouwen met zijn vriendin. Zijn vriendin heeft echter geen huis vanwege terugkomst uit het buitenland. Toch willen ze niet samen wonen. Vindt u dat ze korte tijd onder één dak kunnen leven of moet zij geen baan accepteren totdat ze getrouwd zijn en zolang bij haar ouders verblijven?

Antwoord

Zijn er werkelijk geen andere oplossingen? Ze kan toch zo lang bij haar ouders of bijv. een goede vriendin gaan wonen? Ik vind dat je ook een verantwoordelijkheid hebt naar de buitenwereld toe. Als je vóór je trouwen al wel onder één dak verblijft, lijkt het er immers al op alsof je samenwoont. En dat wil je dan toch niet?

Alie Hoek-van Kooten