Verliefdheid wegnemen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik houd al meer dan een jaar van een jongen, maar die jongen niet van mij, want hij heeft intussen al een keer verkering gehad. Ik weet zeker dat ik een kind van God ben. Ik bid de Heere ook of Hij me dat gevoel van verliefd zijn weg wil nemen, maar dat gebeurt niet. Wat moet ik hiermee?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het valt zeker niet mee om verliefd te zijn op iemand, terwijl je het gevoel hebt dat dat niet wederzijds is. Het feit dat hij al een keer verkering heeft gehad in die tijd, wil helemaal niet zeggen dat er nooit meer iets tussen jullie zou kunnen ontstaan. Een verliefdheid begint zelden bij twee personenen tegelijkertijd. Heel vaak is eerst de een verliefd op de ander, waarbij de verliefde dan zo'n bijzondere uitstraling heeft dat de ander daar door wordt geraakt en dus ook verliefd gaat worden. Waarom zou jij die jongen niet een briefje schrijven dat je hem aardig vindt en dat je hem best wel beter zou willen leren kennen. Daar is niets mis mee. Dan kun je vervolgens zien hoe hij daarop reageert. Als hij niets laat horen, dan weet je het ook. Zo krijg je in ieder geval duidelijkheid. Stel dat het niets wordt, dan is het ook minder moeilijk om die verliefdheid te gaan afbouwen. Je hebt God gebeden of Hij die verliefdheid wil wegnemen, maar daar zul je dan ook zelf aan mee moeten werken door het dan ook echt te willen afbouwen. En dat zal na kortere of langere tijd ook zeker lukken.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid