Uitsterven dinosauriërs

prof. dr. M.J. Paul / Geen reacties

Vraag

Hoe kan het dat de dinosauriërs uitgestorven zijn? Door de zondvloed zou je kunnen zeggen, maar in de ark van Noach werd van elk dier een stelletje meegenomen, dus moeten die ook meegegaan zijn of eventueel eieren ervan. Dus zouden ze erna nog gewoon bestaan moeten hebben!?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Het is inderdaad mogelijk dat Noach eieren in de ark meegenomen heeft of jonge dieren van de hoofdsoorten landdinosauriërs. Ze moeten inderdaad na de zondvloed nog een tijd gelijk met de mensen geleefd hebben. Daarvoor zijn ook tal van aanwijzingen. Zie: s8int.com/category/dinosaurs-and-man/

Het is waarschijnlijk dat met de Leviathan en Behemoth in het boek Job ook dinosaurussen bedoeld zijn. Daarover heb ik eerder geschreven in 'Draak en dinosaurus in bijbelboek Job'. De dinosauriërs zijn op den duur uitgestorven door klimaatveranderingen.

Wanneer je Engels beheerst, kun je op internet erg veel materiaal hierover vinden, bijvoorbeeld www.christiananswers.net/dinosaurs/j-ark1.html

Prof. dr. M. J. Paul

prof. dr. M.J. Paul

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Oegstgeest
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    -Eindredacteur Studiebijbel OT
    -Senior docent Oude Testament (CHE)
    -Deeltijd hoogleraar OT te Leuven (B)
    -Directeur-bestuurder THGB

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

zondvloed