Naam van meisje eerst op verlovingskaartje

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Waarom staat op een verlovingskaartje de naam van het meisje eerst? Wij hebben hier een discussie over gehad maar komen er niet uit.

Antwoord

Inderdaad staat op het verlovingskaartje de naam van het meisje eerst en op de trouwkaart de naam van de jongen. Misschien dat, dat komt omdat je bij de verloving het meisje nog helemaal voor je moet inwinnen en dat bij het huwelijk de man al gezien wordt als hoofd van het gezin en dus voorop gaat in het beschermen van en zorgen voor zijn vrouw en later ook de kinderen. Mogelijk kun je hier in een etiquetteboek meer over vinden.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verloving