Geven aan christelijke goede doelen

Ds. W. Pieters / Geen reacties

Vraag

Een vraag aan ds. Pieters. Moet een christen alleen geld geven aan christelijke goede doelen? Mag je ook doneren aan het WNF, Greenpeace en Amnesty International? In hoeverre is de christelijke identiteit van een goed doel doorslaggevend? Hoe stel ik prioriteiten als het gaat om het geven aan goede doelen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Omdat ik 100 euro maar één keer kan uitgeven, geef ik die vanuit de volgende twee deviezen: Galaten 6:10: “Zo dan, terwijl wij tijd hebben, laat ons goed doen aan allen, maar meest aan de huisgenoten des geloofs.” En1 Corinthiërs 10:31: “Hetzij dan dat gij eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet (geld doneren), doet het al ter ere Gods.” Het lijkt me dat de vraagsteller met deze twee Schriftwoorden in gedachten wel een weg voor zijn geld weet.

Heel praktisch nog dit: alle Nederlanders geven aan neutrale doeleinden, maar aan even nodige (of nog nodiger) CHRISTELIJKE doeleinden geven niet-christenen niet; dus dragen wij als christenen dat alleen op onze schouders. Daarom geef ik bij voorkeur aan dat wat de komst van het Koninkrijk bevordert.

Ds. W. Pieters

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Elspeet
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden: