Ik ben een beetje verliefd op een heel mooi meisje (...) zij is 14 (ze lijkt 20)...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een beetje verliefd op een heel mooi meisje, alleen weet ik niet of dat wederzijds is. Ook sta ik steeds weer met een mond vol tanden als ik haar zie, wat me erg stoort. Daardoor kom ik meestal niet verder dan wat domme praat. Maar wat me ook bezig houdt: zij is 14 (ze lijkt 20) en ik ben 23. Heeft u een tip of moet ik gewoon alles uit m’n hoofd zetten?

Antwoord

Veertien jaar is nog wel erg jong. Ik denk dat het beter is om nog even wat geduld te hebben en te wachten tot ze wat ouder is. Misschien is het wel de kinderlijke onschuld die je in haar aantrekt. Laat haar eerst even wat ontwikkelen en houdt het op afstand in de gaten. Dat wil zeggen dat het wel leuk is om geregeld contact met haar te hebben, maar dat je misschien nog even moet wachten met het vertellen van je verliefdheidsgevoelens naar haar toe.

Ook moet je niet bang zijn voor domme praat. Als je verliefd bent, is het eigenlijk helemaal niet zo belangrijk wat je zegt, als je maar met elkaar praat en zo contact hebt met elkaar. Je uitstraling is veel en veel belangrijker. Men zegt ook wel dat als je met iemand praat de boodschap voor slechts in 30 à 40 procent overkomt met woorden en voor de rest met je uitstraling. En als je verliefd bent, zit het vast wel goed met je uitstraling.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid