Snel opgewonden

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriendin en ik zijn verloofd en hopen in januari te trouwen. Op lichamelijk gebied zijn we voor mijn gevoel al best ver. Mijn probleem is dat ik voor mijn gevoel veel te snel een zaadlozing krijg, zonder dat wij gemeenschap hebben, want dat hebben we niet. We knuffelen met elkaar en daar word ik opgewonden van. We liggen wel stevig tegen elkaar aan (met pyjama)  Ik probeer te voorkomen dat ik een zaadlozing krijg, want dat vind ik vervelend. Ik maak me er zorgen over als we getrouwd zijn en we hebben echt gemeenschap. Volgens mij ben ik dan binnen 30 seconden klaargekomen en dat lijkt me vrij snel!

Kan het er mee te maken hebben dat mijn voorhuid verwijderd is? Als ik bijvoorbeeld mijn vriendin alleen maar vasthoud, krijg ik eigenlijk altijd gelijk een erectie. Eigenlijk zou ik graag willen dat dat allemaal wat langzamer zou gaan zodat we er straks ook meer van kunnen genieten. Kan ik er wat aan doen? Ik hoorde wel eens dat je je dan van te voren moet masturberen. Ik vraag me dan af of dat een goede manier is en of dat niet zondig is. Kan ik het moment van klaarkomen beheersen? Is daar een manier voor om dat te leren?

Antwoord

Als je met je vriendin knuffelt, dan reageert je lichaam daar natuurlijk op. En het is heel normaal dat je dan een erectie krijgt. En dan kan het ook wel eens tot een zaadlozing komen. Dat is de natuurlijke werking van het lichaam. Maak je nog geen zorgen voor de echte gemeenschap straks. Misschien dat je in het begin snel een zaadlozing krijgt en dat dat vanzelf beter wordt als je wat langer met elkaar gemeenschap hebt en je lichaam daar ook wat aan ‘gewend’ raakt. In het begin is dat allemaal zo opwindend dat het dus best wel snel kan gebeuren, maar dat wil helemaal niet zeggen dat dat dan altijd zo snel zal gaan. Is dat wel zo dan is inderdaad masturbatie een oplossing. Als je dan meteen daarna gemeenschap hebt, duurt het (veel) langer voordat je dan een zaadlozing hebt. Dat is niet zondig omdat je samen op deze manier echt gemeenschap probeert te hebben.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

zaadlozing