(...) hij zegt steeds tegen mij dat hij niet zonder mij kan leven en dat hij tev...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb al negen maanden een vriend. Maar hij zegt steeds tegen mij dat hij niet zonder mij kan leven en dat hij teveel van me houdt. Als hij dat soort uitspraken doet dan krijg ik een heel benauwd gevoel. Hoe komt dit en hoe moet ik er op reageren?

Antwoord

Ik kan me goed voorstellen dat je dat benauwt. Om elkaar goed te leren kennen, moet je ook in een zekere vrijheid staan t.o.v. elkaar en dan zeker niet het gevoel hebben dat die ander je als het ware inpakt. Dat zul je toch echt rustig tegen hem moeten zeggen. Op deze manier legt hij een te grote claim op je en dat is niet prettig. Probeer hem dat uit te leggen, dat als hij zo doorgaat, alleen het tegenovergestelde bereikt.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering