Kans op zwangerschap

dr. A. Logmans / Geen reacties

Vraag

Mijn man en ik willen nog even wachten met kinderen, maar ik ben nog niet aan de pil. Nu hebben we pas wel seksueel contact, maar niet echt gemeenschap gehad. Hij is even in me geweest en heeft niet helemaal doorgezet. Hij heeft geen zaadlozing gehad. Een paar uur erna werd ik ongesteld. Bestaat er een kans dat ik toch zwanger zou kunnen zijn? Hij beweert zelf, dat hij nog nooit 'last' van voorvocht heeft gehad.

Antwoord

Elke man heeft enig voorvocht. En in dat voorvocht kunnen zaadcellen zitten. Zodoende kan tijdens of rond een ovulatie een zwangerschap optreden. Indien een zwangerschap niet gewenst wordt dienen andere maatregelen getroffen te worden.

Groet, dr. A. Logmans

Lees meer artikelen over:

vruchtbaarheid