Ik ben sinds een paar maanden getrouwd en heb angst bij het vrijen. En de geslac...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben sinds een paar maanden getrouwd en heb angst bij het vrijen. En de geslachtsgemeenschap lukt niet. Ik heb het idee dat het niet past en als we het proberen doet het ook pijn. Heeft u tips voor ons?

Antwoord

Je kunt merken dat je in alles wat met gemeenschap te maken heeft, behoorlijk teleurgesteld bent: de gemeenschap is tegengevallen, deed zelfs een beetje pijn en vervolgens kreeg je er angst voor en zo is de cirkel rond. Bedenk dat alle begin moeilijk is en dat dat ook geldt voor de seksuele omgang. Heel erg belangrijk is het dat je je durft te ontspannen, eigenlijk is dat het enige. De kans dat je echt te nauw bent is heel erg klein omdat dat zelden de reden  is dat de gemeenschap niet lukt. Probeer je dus te ontspannen. Probeer zelf eerst eens met één (natte!) vinger naar binnen te gaan en dan met twee. Als dat lukt, dan moet in principe de gemeenschap mogelijk zijn.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

seksualiteit in het huwelijk