Ik heb een brief aan onze kerkenraad (Ger. Gem.) gestuurd (...) In hoeverre mag ...

Ds. W. Harinck / Geen reacties

Vraag

Ik heb een brief aan onze kerkenraad (Ger. Gem.) gestuurd met vragen over het beleid t.a.v. zondags rijden door predikanten. Ik heb gevraagd schriftelijk antwoord te krijgen, maar wordt nu toch op opgeroepen voor de kerkenraadsvergadering voor een gesprek. Ik wil dat gesprek wel aangaan om uitleg te geven over de achtergrond van mijn vraag. In hoeverre mag ik vasthouden aan het feit dat ik schriftelijk antwoord wil hebben?

Antwoord

Zie de uitnodiging die je van de kerkenraad hebt gekregen als positief. Het geeft aan dat de kerkenraad serieus met jouw brief/vraag om wil gaan. Ik hoop dat het een goed en verhelderend gesprek zal zijn.

Wat het antwoord betreft mag je vragen om een schriftelijke reactie. Je moet echter wel beseffen dat je daarmee afwijkt van de lijn die de kerkenraad heeft ingezet, namelijk het gesprek. In mijn beleving komt het wat formeel en zakelijk over als je na het gesprek met de kerkenraad alsnog verzoekt om een schriftelijk vastleggen van het antwoord. Mijn advies zou zijn om dat laatste niet te doen. Uiteraard hangt het een en ander wel af van het goede verloop van het gesprek.

Ds. W. Harinck

Lees meer artikelen over:

relaties