Auto laten opknappen

Ds. J. Bos / Geen reacties

Vraag

Ik zit met een lastig probleem. Ik heb in mijn auto laten opknappen door iemand die het in zijn vrije tijd deed. Ik kreeg er spijt van op het moment dat het inwerking is gesteld. Werk ik nu mee met zwart werken? Ik had spijt en toen dacht ik, ik geef daarom wel extra geld aan de zending. Ben ik nu zondig bezig? Of is degene die het in zijn vrije tijd doet verkeerd bezig? En als degene het nu aan de belasting opgeeft? Groetjes van een piekeraar.

Antwoord

Beste vrager,

De grote vraag van het ontdekte zondaarshart is: ”Hoe kunt gij rechtvaardig verschijnen voor God”? Ik hoop dat die vraag ook leeft in uw hart, gewerkt door de Heilige Geest. Want met wat extra geld aan de zending (hoe goed op zichzelf ook) komen we er niet. Ons geven mag vrucht zijn van de door Gods Geest gewerkte dankbaarheid in ons hart. We kunnen God niet bedriegen en nog minder “kopen”. Ik wijs ons maar op wat Jacobus schrijft in hoofdstuk 4:17: ”Wie dan weet goed te doen en het niet doet, dien is het zonde”. “Goed” betekent  “in overeenstemming met Gods Woord”. Daarom schrijft de apostel Paulus in Romeinen 12: 21: ”Wordt van het kwade niet overwonnen, maar overwint het kwade door het goede”. ( Door wat Gods Woord ons zegt!) In uw geval luidt Gods Woord: ”Geef dan de keizer wat des keizers is en  Gode dat Gods is”, Lucas 20: 25. Dat is “dus” het “goede”! Lees ook eens wat Gods Woord ons zegt over in welke weg het goede dat de Heere vraagt geweten wordt in Rom. 12: 1,2.

Hartelijke groet,
Ds. J. Bos

Tags in dit artikel:

zwart geld