Negatief over jongeren

Ds. H. van der Ham | Geen reacties | 09-09-2006| 00:00

Vraag

Beste dominee. Er wordt bij ons in de kerk altijd gevraagd waar je de vorige avond was... En het is ook vaak dat er negatief over jongeren wordt gedaan. Maar er zijn ook jongeren die dat allemaal niet doen, daar wordt NOOIT over gepraat. Hoe denkt u daarover?


Antwoord

Beste jongere,
 
Het is heel belangrijk dat dominee belang stelt in de jeugd en Gods Woord aan hen doorgeeft. "Wie heeft lust den Heer' te vrezen, 't allerhoogst en eeuwig goed? God zal Zelf zijn Leidsman wezen, leren hoe hij wand'len moet." Als zaken (op Bijbelse gronden) veroordeeld moeten worden; dan moet dat gebeuren. Als er gewaarschuwd moet worden, dan moet dat inderdaad gebeuren. Negatief doen over jongeren is zeker niet de weg. Veel beter is: met bewogenheid hen de weg wijzen. "Zoekt den Heere, terwijl Hij te vinden is..."   Jes. 55:6 en 7.

Hier komt bij... het is nodig gericht aandacht te geven, en geestelijke leiding te geven, ook aan jongelui die bijvoorbeeld niet naar de disco gaan. Bid voor dominee, ouderlingen en degenen die het moeilijk hebben. Dominee bidt voor de jongeren.
 
Hartelijke groet,
Ds H. van der Ham

Lees meer artikelen over:

jongeren

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Ds. H. van der Ham

  • Geboortedatum:
    25-05-1955
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Driebergen-Rijssenburg
  • Status:
    Actief
110 artikelen
Ds. H. van der Ham

Bijzonderheden:

Emeritus predikant


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Twee kijven, twee schuld

Is het altijd zo dat er waar twee kijven, ook twee partijen schuld hebben in een ruzie? Een ruzie waarin de een heel veel gevoelens aangewakkerd heeft bij de ander en er opeens achter kwam dat hij het...
Geen reacties
09-09-2015

Geen sabbatsrust bij verovering Jericho

Voordat Jericho veroverd kon worden moest er dagenlang om de stad heen gelopen worden, tot en met de zevende. Werd er dan geen sabbatsrust gehouden?
Geen reacties
09-09-2019

Weinig zending en evangelisatie

Hoe kan het dat veel reformatorische kerken zo weinig aan zending en evangelisatie doen? Terwijl ze wel enorme nieuwe kerken bouwen voor vele miljoenen euro's. In evangelische gemeenten zie je dat er ...
2 reacties
09-09-2013
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag