Bijbelteksten en liederen in mijn hoofd

Ds. M.F. van Binnendijk | Geen reacties | 25-06-2005| 00:00

Vraag

Tijdens mijn gebed schieten er vaak bijbelteksten en liederen te binnen over vergeving, witwassing, enzo. Is dit van God? Laatst hoorde ik iemand zeggen dat dit geen gebedsverhoring, maar een soort verbeelding is. In de zin van dat je gedachten dan eigenlijk je geloof zijn. Maar God antwoordt toch door Zijn Woord?


Antwoord

Het is precies zoals je het zelf al zegt: "God antwoord door Zijn Woord." Dat gebeurt in de eerste plaats door het lezen van de Bijbel en het aandachtig luisteren naar de prediking. Daar waar je hart verklaard wordt. Onze gedachten staan niet stil, ook niet tijdens het gebed. Er kunnen wel ingevingen zijn, en gevoelens, en bevestiging, of berusting, maar dat is nog niet altijd direct een teken van gebedsverhoring.

Ds. H. F. Kohlbrugge zei wel eens, dat je drie of vier hoofdstukken uit de Bijbel per dag moest lezen. Zo komt het Woord Gods tot ons. In tijden van nood wil het gebeuren dat bepaalde woorden bovenkomen. Als dit woord  -vanuit het onderbewuste- aansluit op je situatie, dan mag je daar gelovig op terugvallen. Ben je verlegen om genade, dan geeft de Heere je antwoord. Ben je oprecht verlegen om vergeving, dan laat de Heere een bidder niet staan.
 
Ds. M. F. van Binnendijk

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Ds. M.F. van Binnendijk

  • Geboortedatum:
    30-11-1963
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Stadskanaal
  • Status:
    Actief
171 artikelen
Ds. M.F. van Binnendijk

Bijzonderheden:

Lees ook: het weblog 'Dominee in de bajes'


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Mensen in één klap kwijtgeraakt

Een vraag van mijn kant. Voor mij geheel onverwachts, maar wel Gods weg, ben ik mensen in één klap kwijtgeraakt. Ze betekenden veel voor mij. Ik ben kapot en diep van binnen verscheurd. De tranen lijk...
5 reacties
25-06-2011

Ouders niet eens met kerkkeuze

Ik zit in een lastig parket. Ik ben lid in de Ger. Gem. in Ned. en mijn vriend komt uit een thuislezersgezin. Wij kunnen samen goed praten over het geloof etc. Samen willen we naar een kerk waar Gods ...
18 reacties
25-06-2015

Op zondag in een hotel

Mag je als reformatorische christen op zondag in een hotel logeren, zodat je een ander voor je laat zorgen. Zoals het eten, etc.
Geen reacties
25-06-2007
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag