(...) De laatste weken lijkt het ook wel of we een klein beetje uit elkaar gegro...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben 21 jaar en heb nu bijna een jaar verkering met mijn vriendin (19). Sinds een paar dagen lijkt het wel of al mijn gevoelens voor haar opeens helemaal weg zijn. Iets wat ik nog niet eerder heb gehad. De laatste weken lijkt het ook wel of we een klein beetje uit elkaar gegroeid zijn. Ook het feit dat ze depressief is en niet zo sterk in haar schoenen staat doet er geen goed aan. Ik vind het moeilijk om voor haar te kiezen, ik ben bang dat ik niet gelukkig kan worden. Dat een toekomst met haar heel zwaar zal worden. Ik heb er met haar over gepraat en we hebben besloten het wat rustiger aan te doen zodat ik alles eens op een rijtje kan zetten. Ik heb het er erg moeilijk mee. Kunt u mij hierbij helpen en adviezen geven om hier het beste mee om te gaan en om een keuze te maken?

Antwoord

Het is in ieder geval verstandig de verkering niet meteen uit te maken, maar het inderdaad wat rustiger aan te doen, zodat jullie allebei over de situatie kunnen nadenken. Bovendien gaat het in iedere verkering wel eens wat minder. Dat hoort er ook bij. Spreek je zorgen naar elkaar toe wel uit. Als je vriendin inderdaad veel last heeft van depressieve gevoelens, zal het zeker niet makkelijk worden in je leven. Ze wordt toch wel behandeld voor haar depressies, hoop ik. Bespreek dit eerlijk met elkaar.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering