Sinds een paar maanden ken ik een jongen die een aantal jaar geleden gescheiden ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Sinds een paar maanden ken ik een jongen die een aantal jaar geleden gescheiden is. Hij heeft twee kinderen die bij zijn ex wonen. Mijn ouders zien het helemaal niet zitten met hem. Zij beweren dat het medelijden is wat mij drijft. We hebben nu onze vriendschap op een laag pitje gezet, maar helemaal gelukkig ben ik hier absoluut niet mee. Of ik van hem houd weet ik ook niet, maar ik denk ook niet dat ik medelijden met hem heb. Maar hoe kan ik dit onderscheiden? Kunt u mij daar iets op zeggen?

Antwoord

Dit is wel een hele moeilijke situatie. Hij is al eens getrouwd geweest en heeft twee kinderen, terwijl jij al die ervaringen (gelukkig) nog niet hebt. Je schrijft ook dat je niet weet of je wel van hem houdt en er ook niet helemaal zeker van bent dat het toch geen medelijden is wat je drijft. Ik vind het heel moeilijk je hierin te adviseren. Hij heeft natuurlijk wel al het een en ander meegemaakt waar jij je misschien wel toe aangesproken voelt om hem daarin op te vangen. Misschien toch goed om eens een tijdje afstand te nemen van dit alles en dan te zien wat het met je doet. Weet je ook de reden waarom het stukgelopen is in zijn huwelijk?

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

vriendschap