Mijn vriendin haar verkering is uitgegaan en twee weken erna had hij al een ande...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriendin haar verkering is uitgegaan en twee weken erna had hij al een ander. Mijn vriendin is hier zo ontzettend overstuur van en ik voel me ook heel boos op die jongen en dat meisje, terwijl zij dat niet heeft. En ik voel mij zo ontzettend machteloos tegenover haar. Ik zou zo graag concreet iets voor haar willen betekenen, maar ik weet gewoon niet precies hoe. Daarbij vraag ik me af of ik mijn boosheid naar haar toe wel mag uiten. Ik voel me heel dicht bij haar staan en kan soms een beetje van haar pijn voelen, maar het maakt me ook in de war. Heeft u enkele tips om er zo goed mogelijk voor haar te kunnen zijn?

Antwoord

Mijn vriendin haar verkering is uitgegaan en twee weken erna had hij al een ander. Mijn vriendin is hier zo ontzettend overstuur van en ik voel me ook heel boos op die jongen en dat meisje, terwijl zij dat niet heeft. En ik voel mij zo ontzettend machteloos tegenover haar. Ik zou zo graag concreet iets voor haar willen betekenen, maar ik weet gewoon niet precies hoe. Daarbij vraag ik me af of ik mijn boosheid naar haar toe wel mag uiten. Ik voel me heel dicht bij haar staan en kan soms een beetje van haar pijn voelen, maar het maakt me ook in de war. Heeft u enkele tips om er zo goed mogelijk voor haar te kunnen zijn?

Antwoord: Het is voor je vriendin heel fijn dat je met haar meeleeft. Dat je zegt dat jij ook die gevoelens van boosheid hebt. Je kunt aan de situatie (helaas) niets veranderen, maar wel met haar meeleven. En meeleven wil zeggen dat je je gevoelens deelt. En als je vriendin dan ziet dat jij eigenlijk dezelfde gevoelens hierover hebt, zal haar dat zeker helpen. Dan voelt je vriendin zich gesterkt en gesteund.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

relaties