(...) kun je daar op je 15 al wel van overtuigd zijn dat dat ene meisje de ware ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jongen van 15 jaar en zit met een serieuze vraag. Ik ben nu ongeveer anderhalf jaar verliefd op een heel leuk meisje en in die tijd heb ik sterk het gevoel gekregen dat zij voor mij de ware is. Maar kun je daar op je 15 al wel van overtuigd zijn dat dat ene meisje de ware is, of is dat iets voor volwassenen? Voor mijn gevoel weet ik het bijna zeker. Maar hoe serieus moet je dat gevoel nemen op je 15e? Kan dat wel en hoe moet ik er mee omgaan naar haar toe? Alvast hartelijk bedankt voor uw antwoord.

Antwoord

Heel mooi als je dat op je 15e jaar als zo weet en ervaart. Ik denk dat iemand echt wel op z’n 15e al kan ervaren, dat iemand anders de ware voor hem/haar is. Echter het is wel zo dat je zelf  nog heel erg in ontwikkeling bent en daar moet je wel rekening mee houden. Over een paar jaar zou je daar misschien toch anders over kunnen denken. Heel fijn dus dat er eerst een periode van verkeringstijd is. Daarmee kun je dan zien of dit gevoel van “zij is de ware” zo blijft.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid