Kerkdienst in Hawaii

Redactie Refoweb / 11 reacties

Vraag

Begin volgend jaar wil ik gaan afstuderen in Hawaii, op het eiland Oahu. Graag zou ik op zondag ook een kerkdienst willen bijwonen. Nu wil ik graag naar een kerk die het dichtst bij mijn eigen gemeente ligt: de Ger. Gem. Natuurlijk is het daar allemaal heel anders, maar ik zou wel graag naar een behoudende kerk willen gaan die daar is. Na wat research kwam ik op de volgende kerk uit: Liliuokalani Protestant Church. Ik vind het moeilijk na te gaan of er in deze kerk de waarheid wordt gesproken. Kunt u mij hier meer over vertellen? Is er nog een kerk die beter aansluit bij mijn achtergrond? Bedankt alvast voor de moeite!

Antwoord

We hebben helaas geen predikanten of andere contacten op Hawaii die je hierin kunnen adviseren. De kerk die je noemt kent vrouwelijke ambtsdragers en ligt dus zeker niet in het verlengde van de Ger. Gem. Je zou eens contact op kunnen opnemen met Phyllis Young van Aloha Bed and Breakfast (b&b) in Hawaii Kai. Wellicht dat zij je hierin kan adviseren. Zij en haar man staan bekend als conservatief-christelijk. Het is daarnaast altijd mogelijk om Nederlandse diensten te volgen of te downloaden via internet.

Redactie Vragenrubriek

Tags in dit artikel:

buitenland
11 reacties
Race406
Een kerk op Hawaï die dicht bij de GerGem ligt...?? Yeah right... Ga naar de kerk daar, bezing Gods lof, verhoog Zijn Naam en ga gezegend naar huis. Wordt op Hawaï de waarheid gesproken in de kerk?
Wordt in JOUW kerk de waarheid gesproken?
Ergens anders kijken kan heel verrijkend zijn! Je leert dat geloven en kerkdiensten houden ook kan op andere manieren dan de manier die jij altijd gewend bent en fijn vindt. Het leert je relativeren. Niet alleen jouw manier van eredienst houden en jouw manier van geloven is goed. Kijk maar eens ergens anders en doe er je voordeel mee.
mortlach
Wat Race zegt. Ga je naar het andere eind van de wereld, nieuw land, nieuwe cultuur, nieuwe mensen, alles anders, maar wel graag de kerk hetzelfde...
katlheen
En check gelijk ook even of ze daar een broodje kroket verkopen. Wel zo handig natuurlijk. Want dat eten in den vreemde...dat moeten we toch niet willen!

Maar even zonder dollen, doe er je voordeel mee. Als je uitsluitend Ger.Gem wilt, of iets wat voor minstens 98% hetzelfde is, dan wordt de wereld een stuk kleiner. Leer van de christenen daar, want ook daar heb je oprechte broeders en zusters. Ja echt waar, je moet alleen even het bordje Ger.Gem naast de kerkdeur uit je hoofd krijgen. Ik heb in een internationale omgeving gewerkt (nu trouwens nog, maar toen nog meer) en ook gesprekken gehad met christenen uit de hele wereld. Dan ontdek je veel dingen waarover je hetzelfde denkt. Succes er mee en geniet er van!
bootje
Bij sommige vragen rol ik bijna van m'n stoel.... dit is er één van. Afstuderen - Oahu - Ger.Gem.
Vergeet vooral geen extra koffer voor drop, Beemster kaas en hagelslag.
rotterdam
Christ United Methodist Church
1639 Keeaumoku St.
Honolulu, HI 96822
(808) 536-7244
louis2
Zeg mensen, al associeer ik afstuderen op Hawaii niet met de refocultuur, Ik kan me voorstellen dat je naar een beetje een vertrouwde kerk wil gaan.
Moet je niet veroordelen, vind ik.
Maar student, waarom doe je niet gewoon navraag op Oahu zelf? Dat ze formeel hetzelfde geloven wil toch niet zeggen dat het ook hetzelfde is?
boulanger
Beste vraagsteller,
Ik neem aan dat je zelf Gods Woord onderzoekt. (er staat immers nergens dat je de bijbel alleen maar moet lezen, er staat onderzoekt de Schriften, want die zijn het die van Mij getuigen.)
Dan kun je toch zelf toetsen aan Gods Woord of de verkondiging die je hoort bijbels is? Het is trouwens aan te raden om dat altijd te doen, datgene wat je hoort in de kerk te toetsen aan Gods Woord. Dan kom je ook in de Ger Gem dingen tegen die niet bijbels zijn. Laat niet een ander voor je bepalen of een prediking bijbels is of niet, onderzoekt zelf! En ik denk dat je dan in heel veel kerken buiten de Ger Gem ook een bijbelse prediking kunt vinden. Succes ermee.
juni
als het je om je waarheid te doen is,zoek het dan tussen de thee- of suikerplantages.

daar zitten nog flarden ger gem,je vang allicht wel iets v d waarheid op, maar op Hawaii

nou, k,ben bang dat je bij thuiskomst je ger gem niet meer kan verdragen,vrijheid bijheid is altijd zeer aantrekkelijk.

de vrolijke vriendelijke ambtsdragers dito.die alle tijd voor je hebben.Want,

aardig zijn ze daar in Hawaii.
als voor u ,uw eigen ger gem de waarheid is,zou ik me nog wel een keer bedenken,of..... echt veel de moeite nemen,om te gaan folderen met uw waarheidslectuur,en daar zoveel mogelijk van meenemen.
Dan heeft u er een taak bij,liefde is toch mededeelzaam? in hawaii hebben ze ook een ziel te verliezen,daar kan u niet zomaar aan voorbij geen he?
mfotografie
http://www.redeemerhawaii.org/

Redeemer Presbyterian Church is a Mission Work
of the Southern California Presbytery of the
Orthodox Presbyterian Church (OPC).

We are conservative Christians committed
to the Christian faith in the
Reformed tradition.
mfotografie
Lijkt mij een zeer geschikte kerk, heeft banden met oa. de Free Reformed Churches of North America, de Heritage Reformed Congregations en de Canadian Reformed Churches
Navigator
De liefde van God is universeel ook kan deze aan de andere kant van de wereld er heel anders uitzien dan de eigen GerGem. Onderzoek alle dingen maar behoud het goede. Wees niet te krampachtig want de GerGem zal je op dat mooie eiland niet vinden.