Ds. Driessen op de zendingsdag

Ds. J. Driessen / Geen reacties

Vraag

Ds. Driessen, u vroeg de zaterdag tijdens de zendingsdag: zijn er hier jongeren die worstelen met de vraag of zij zendingswerkster moeten worden? Ja! Ik ben vaak zo'n lauwe christen, zo weinig radicaal, God is veel meer waard. Toch vraag ik me soms af of ik de zending in moet. Ik dacht eerst dat iedereen zo dacht, maar ik weet nu dat veel broeders en zusters God op hun plaats dienen en niet persé over zending nadenken. En ik kan in Nederland toch ook juf zijn? Trouwens, juist als er openingen zijn voor stages, denk ik: maar..., en dan komt een lijst met waarom ik niet zou kunnen gaan. En dan denk ik: je wilde toch zo graag? Hoe weet ik of God mij roept? Of het wel Zijn wil is? Ik wil niet doen wat ik wil, maar wat God wil. Tot Zijn eer!

Antwoord

Beste anonymus,

In verband met de vakanties heeft de beantwoording van je vraag wat op zich laten wachten. Maar bij deze dan.

Het is fijn te lezen dat je je aangetrokken voelt tot het werk in het koninkrijk van God, maar tegelijk heb je nogal wat vragen, met name of de Heere jou wel werkelijk roept voor dit werk en ook jouw argumenten om je niét ter beschikking te stellen. De enige die je hier werkelijk duidelijkheid over kan geven is de HEERE Zelf door de kracht van Zijn Woord en Geest. Daarom kan ik je eigenlijk alleen adviseren: bedel de Heere om Zijn leiding en het werk van Zijn genade in je hart. En echt, het is waar: “wie Hem need’rig valt te voet, zál van Hem Zijn wegen leren”!

Overigens staat in de laatste Paulus (nr.294, juli 2006) een interview met ds. Zippro over de dingen die jij in je brief aan de orde stelt. De titel van dat stuk is: “Worstelen met Gods leiding in je leven”.

Met hartelijke groet,
Ds. J. Driessen

Lees meer artikelen over:

beroepingswerk