(...) hoe zit dat eigenlijk bij de HHK? Is daar ook zoiets, of kan iedereen die ...

Ds. J.D. Heikamp / Geen reacties

Vraag

Pasgeleden las ik in de Gezinsgids een artikel van ds. Moerkerken. Daarin schreef hij dat studenten  theologie eerst door een curatorium moeten worden ondervraagd e.d. Maar hoe zit dat eigenlijk bij de HHK? Is daar ook zoiets, of kan iedereen die theologie gestudeerd heeft zomaar predikant worden?

Antwoord

Ik heb de vraag gesteld aan het kerkelijk bureau en kreeg onderstaand antwoord.

“Bij dezen richt ik mij namens de Commissie Toelating tot u in antwoord op het van u ontvangen mailtje, inhoudende een vraag van ds. Heikamp over een te schrijven artikel met betrekking tot de toelating van studenten. Graag verwijzen we u in zijn algemeenheid naar eerder geschreven artikelen door ons commissielid ouderling W. de Kloe, die zijn verschenen in het Hervormd Kerkblad. Deze artikelen zijn niet meer in mijn bezit. U kunt contact opnemen met het kerkelijk bureau of de redactie van het Hervormd Kerkblad om de artikelen te mogen ontvangen.” bureau@hersteldhervormdekerk.nl

Met vriendelijke groeten,
Ds. J.D. Heikamp

Lees meer artikelen over:

Hersteld Hervormde Kerk (HHK)