Ik ben verslaafd aan muziek. Ik weet niet of ik het echt zo moet noemen, maar ik...

B. Noteboom / Geen reacties

Vraag

Ik ben verslaafd aan muziek. Ik weet niet of ik het echt zo moet noemen, maar ik uit al mijn gevoelens d.m.v. muziek luisteren. Dat is wel popmuziek van Shakira e.d. Is dit verkeerd en zo ja wat is echt goede muziek? Ik denk als je het heel zwart-wit bekijkt, is zelfs een koor niet goed omdat het niet tot eer van God gezongen wordt?!

Antwoord

Beste vragensteller,

Mooi hè dat God de muziek gegeven heeft om je gevoelens te uiten. Om te genieten van al het geluid dat je hoort. Als je kijkt in de Bijbel, bijvoorbeeld in het boek Psalmen, daar vind je zoveel gevoelens die er geuit worden. Geweldig mooi! Echter, de vraag is hoe we die gevoelens uiten. In je vraag kwam je al met een soort van verdediging. “Ik luister popmuziek (van de artieste Shakira), is dit verkeerd en zo ja wat is echt goede muziek”. En dan volgt er een stelling of verdediging: “Als je het goed bekijkt klopt een koor zelfs niet omdat het niet tot eer van God gezongen wordt”.

Ik heb het een en ander bekeken en beluisterd van jouw favoriet Shakira. En ik moet inderdaad hetzelfde woord als jij in je vraagstelling bezigde gebruiken. Dit is absoluut verkeerd. Dat wist jij ook best voordat je deze vraag stelde. Een zangeres van het TMF-genre die je qua stijl kunt vergelijken met Britney Spears (die beide seksueel getinte teksten zingen en in hun gedrag en kleding zo veel mogelijk verleidingen bezigen) kun je niet bepaald “goed” noemen. Wanneer jij zo ver komt om het een en ander alleen al te vergelijken met een koor (wat voor een koor trouwens? Ik denk en ga er maar vanuit dat je een kerkkoor bedoelt) geeft er blijk van dat je er niet serieus mee omgaat.

In alle liefde moet en mag ik je zeggen: jongen of meisje ga van deze levensgevaarlijke weg af. Al genietend van dergelijke muziek met véél lustwekkend vrouwelijk bloot houdt satan je in slaap totdat de (eeuwige) dood voor jou komt. Wakker worden dus!

Hier nog even alles voor je op een rij: God schiep jou en alle andere mensen. Hij schiep je om te leven tot Zijn eer! Jij, en ik kozen voor het kwade. Jij (en ik) wilde leven tot jouw (en mijn) eer en om in je (onze) behoefte te voorzien. Ook m.b.t. muziek. Zo, dat je voor altijd verloren bent! Maar... God, de Eeuwige, Trouwe en Rechtvaardige kwam met een reddingsplan! Hij zond Zijn enige Zoon: Jezus Christus! Door Hem kun jij weer tot God de Vader gaan! Door Hem kun jij ook alleen en moet jij ook ZALIG worden! Door Hem kun je weer echte muziek maken/luisteren wat tot eer van God is! En... als er iets bij is wat niet goed is, dan is dit vergeven om en door Hem!

Zou je hier geen muziek over willen horen? Daar valt een “blik onder de kleren” (vertaald liedje van Shakira) helemaal bij in het niet! Zing maar van Zijn trouw en Zijn liefde want die is wonderlijk groot!

Ik bid je toe: stop met het luisteren naar deze muziek. Stop ermee, niet morgen maar nu! Gooi al die zooi weg, vraag God om vergeving. Geef je leven aan Hem. Hij zal je leven veranderen! Heerlijk is dat, een leven met Hem! Alleen maar muziek luisteren en maken tot eer van Hem!

Doe je ook mee? Ik hoop dat we elkaar hier of boven tegen zullen komen om God te loven!

Hartelijke groet,
Bert Noteboom jr.

Tags in dit artikel:

muziek