Op het seksuele vlak gaat het niet goed tussen ons.(...) Ik wil maar één ding: d...

Ds. A. Simons / Geen reacties

Vraag

Wij zijn al diverse jaren getrouwd en hebben al meerdere kinderen. Op het seksuele vlak gaat het niet goed tussen ons. Een vrouw beleeft dit anders dan een man, dat weet ik maar is het dan zo dat een vrouw daar helemaal geen behoefte aan heeft?Als dat dan gebeurt  doet ze dat alleen voor mij heb ik het gevoel. We hebben hier al vaak over gepraat, dan gaat het weer een poosje goed, en dat meen ik uit de grond van mijn hart, maar daarna gaat het weer op de oude voet verder. Ik word hier somber van en voel me een vieze seksbom die maar aan één ding denkt. 'k Heb dit ook wel eens gezegd, maar telkens gaat het weer op de oude voet verder. Vechten, vechten en nog eens vechten tegen je gevoel en gedachten. Ik kan er niet meer tegen op. Ik heb ook wel eens gedacht: snijd dat rot ding er vanaf... Ook betaalde massage of anders kan niet, dat is vernederend en smerig voor een vrouw. Ik wil maar één ding: dat is af van die gevoelens en gedachten .Ik wil hier niet aan kapot. Wat ik wil is een spuit of medicijnen om die gevoelens voor eens en altijd uit te schakelen zodat ik weer een normaal leven kan hebben. Op internet kan ik hier niets over vinden. Kunt u me helpen?
ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ik begin maar met het positieve. Gelukkig schrijft u dat er bepaalde periodes zijn in uw huwelijk dat het goed gaat tussen u en uw vrouw. Wees er dankbaar voor. Ik begrijp uit uw vraag dat er ook bepaalde tijden zijn dat er spanningen zijn. Helaas gebeurt dit in heel veel huwelijken. Zeker ook op het seksuele terrein van het huwelijksleven.

U schrijft ook over de oorzaak van de conflicten; twee verschillende mensen die één vlees zijn geworden (Gen. 2:24/Mark.10:8). Een ieder met zijn eigen persoonlijkheid en met zijn eigen gevoelens. Naar mijn mening ligt hier uw probleem. Hier moet biddend aan gewerkt worden. Echt, dat kan alleen door het zien op Jezus en door de liefde, met gevouwen handen. Anders is er geen zelfverloochening. Het vraagt offers. Offers kunnen alleen gebracht worden door de liefde voor elkaar. Dit geldt voor u beiden. Geef dit dan geen strijd? Jazeker, dit is geen gemakkelijke opgave voor mensen die zo bezig zijn met zichzelf. Vanuit onszelf laten we ons het liefst leiden door onze gevoelens, de ander moet altijd voor ons buigen. We willen dat onze begeerten, kost wat kost, bevredigd worden. Dit is het beeld van de gevallen mens ten voeten uit.

U schrijft dat u van die gevoelens af wilt, wat de prijs ook maar is. Nee, vriend zo werkt het niet. Zo gaat de mens te werk. God wijst ons een andere weg. Zeker we worden geroepen om ons hand af te hakken indien hij ons ergert (Markus 9:43). Maar als uw hand eraf is dan is uw probleem niet opgelost. Het zit dieper, het zit in u, we zijn ervan doortrokken (Matheus 15:19). Hoe dan verder? Ik heb maar één antwoord, misschien denkt u; dat is goedkoop! Nee, zo bedoel ik het niet. Toch is het echt waar. Het antwoord is Christus. Wandelen met Hem, leven met Hem, ademen met Hem. Hoor maar: laat uw wandel in de hemel zijn (Kol. 3:5) vanwaar wij Christus verwachten en doodt dan uw leden die op aarde zijn; hoererij, onreinigheid, schandelijke bewegingen (er zijn er schijnbaar meer die er last van zonde hebben).

Ik wens u van harte toe, al staat u met twee voeten midden in de zonde, één blik op Jezus! En u zult het ervaren: rechtvaardig voor God om Christus wil en een begeerte om te wandelen naar de Geest en niet naar het vlees (Rom. 8:1)...

Uw dienaar in Christus,
Ds. A. Simons. Vinkeveen

Ds. A. Simons

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Valburg-Homoet
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

seksualiteit in het huwelijk