Woord- en persoons-openbaring van Christus

prof. dr. W. Balke / Geen reacties

Vraag

Wat is het verschil tussen een woord-openbaring en een persoons-openbaring van Christus?

Antwoord

De vraag zo zonder meer, zonder achtergrond, waarom deze vraag, en waaruit deze vraag opkomt, is moeilijk te beantwoorden. Het is een vraag die kennelijk stamt uit wat wij noemen gereformeerde scholastiek waar ik niet zoveel mee op heb. Misschien kan de vraagsteller zijn vraag nog wat nader preciseren.

Met een hartelijke groet,
Prof. dr. W. Balke