Schadelijk voor je seksleven in je huwelijk

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Beste mevrouw Hoek. Ik heb nu samen met mijn vriend anderhalf jaar verkering. We maken het samen erg goed, over enkele maanden hopen we te verloven. Ook op lichamelijk gebied zijn we erg gelukkig met elkaar. We mogen elkaar liefde geven! Wij hadden altijd begrepen dat er een stijgende lijn in een verkeringstijd zit op het gebied van seksualiteit. Klopt dit? Maar nu vertelde er pas iemand dat als je elkaar seksueel bevredigt, dit schadelijk is voor je seksleven in je huwelijk. Is dat zo? Ook als het echt liefde geven is, dus dat er geen sprake is van egoïsme! We zouden dit graag horen, zodat we geen schade op zullen lopen!

Antwoord

Nee, daar loop je geen schade van op. Seksuele gevoelens spelen natuurlijk een grote rol in de verkeringstijd en daar mag je dan ook van genieten. Je kunt natuurlijk niet doen alsof die gevoelens er niet zijn.

Wel is het belangrijk om samen duidelijke grenzen af te spreken. Zie daarover de antwoorden op eerdere vragen.

Ik denk dat wanneer je met kracht alle mogelijke seksuele gevoelens die bij je opkomen zou onderdrukken dat je dan juist schade oploopt.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk