Minderwaardige gevoelens

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Heeft u misschien tips over hoe ik het beste kan omgaan met iemand die last heeft van minderwaardige gevoelens. Iemand die zichzelf de schuld geeft van alles wat er om haar heen fout gaat?

Antwoord

Als iemand zich constant over van alles en nog wat zelf de schuld geeft, terwijl dat objectief gezien niet terecht is. Als iemand dan ook nog last heeft van erge minderwaardigheidsgevoelens, dan vrees ik dat hij of zij last heeft van een depressie. Het beste kan zo iemand eens met de huisarts gaan praten, want er zijn nu goede medicijnen voor.

Alie Hoek-van Kooten