(...) Ik vind hem ook leuk, alleen hij is drie jaar jonger dan mij. Hij 14, ik 1...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik kan erg goed met het neefje van m’n stiefbroertje. Nu kreeg ik laatst een sms’je van hem (dat neefje) dat hij me leuk vond. Ik vind hem ook leuk, alleen hij is drie jaar jonger dan mij. Hij 14, ik 17. Hoe moet ik hier mee omgaan? Nu kom ik ook bijna elke dag een jongen tegen op het station die bij mij op school heeft gezeten die ik ook wel leuk vind. Ik heb alleen geen idee wat hij van mij vindt. Ze zijn allebei christelijk, ik ook. Wat moet ik doen?

Antwoord

Ik zou voorlopig maar even helemaal niets doen en kijken welke kant het opgaat. “De tijd zal het leren”, zo luidt een gezegde. En dat geldt hier ook van. Als je twee jongens aardig vindt, moet je gewoon niets doen. Het groeit dan vanzelf wel naar de ene jongen toe of de andere. Eerlijk gezegd vind ik een jongen van 14 jaar wel heel erg jong, zeker als jij als meisje ook nog eens drie jaar ouder bent en dat in deze leeftijdsfase. Naarmate je ouder bent, worden die leeftijdsverschillen minder. Een jongen van 24 en een meisje van 27 is anders dan een jongen van 14 en een meisje van 17 jaar.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid