Ik ben al lange tijd verliefd op een heel leuk meisje, maar ik vind het heel moe...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben al lange tijd verliefd op een heel leuk meisje, maar ik vind het heel moeilijk om contact te maken. Als ik haar zie klap ik dicht en ontloop ik haar. Hoe ik me ook voorneem om toch een praatje te beginnen, het lukt niet. Daarnaast is ze ook nog bijna altijd met een stel vriendinnen en met hen erbij zie ik het helemaal niet zitten. Toch weet ik dat het wederzijds is. Maar zij verwacht dat ik, als jongen, het eerste contact leg, en daar zit het probleem. Verkering wil ik nog niet en ik wil graag een soort vriendschap met haar en zij met mij, maar hoe leg ik dat contact met haar? Bij andere (gewone) meisjes leg ik wel snel contact dus het ligt niet aan spontaniteit, maar waar dan wel aan?

Antwoord

Het lijkt mij ook heel moeilijk om naar en meisje toe te gaan die temidden van haar vriendinnen staat. Ik zou haar een leuk briefje schrijven en haar zeggen dat je het leuk vindt om haar te zien en dat je haar graag wat beter wil leren kennen en haar dan uitnodigen om met jou eens ergens naar toe te gaan. Als je het zo schrijft, geef je aan dat je eerst een soort vriendschap wil waar dan wel of niet een verkering uit kan voorkomen. Veel succes ermee!

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid