(...) Hij zegt dat zijn gevoel voor mij verminderd is, hij niet meer echt helema...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb ongeveer bijna een maand verkering gehad met een jongen. Alles was leuk, we waren helemaal verliefd, we hadden goede gesprekken en het voelde gewoon heel vertrouwd allemaal. Allebei stonden we er echt wel serieus in en zijn we er ook niet zomaar mee begonnen. Voordat we verkering kregen kende ik hem niet heel lang, een maand ofzo. Maar in die tijd hebben we wel heel veel gesprekken gevoerd over hoe wij in het leven stonden en hoe we dachten over van alles en ook over de toekomst. En we zaten op één lijn. Nu is mijn probleem dat hij het plotseling heeft uitgemaakt. Ik merkte wel daarvoor klein beetje dat hij  wat 'afstandelijker' deed maar verder was er niks aan de hand. Hij zegt dat zijn gevoel voor mij verminderd is, hij niet meer echt helemaal gek op me is. Ik begrijp er helemaal niks van, hoe kan dit? Als het eerst allemaal zo goed was? Hoe kan zijn gevoel zo omslaan? Terwijl hij eerst ook helemaal verliefd was. Is het slim om toch nog contact met hem te houden en eventueel nog met hem af te spreken om er nog eens goed met elkaar over te hebben? Ik heb hem wel al een keer na dat het uit is gegaan gesproken, maar het wordt er voor mij niet duidelijker op. Maar moet ik het maar gewoon laten rusten? Want ja, hij zegt: ik kan er ook niks aan veranderen, het is mijn gevoel. Ik hoop dat u me een antwoord kan geven op deze vragen.

Antwoord

Ik denk dat je hem voorlopig even met rust moet laten. Wel jammer dat hij alleen maar op zijn gevoel afgaat. Want de ene dag voelt iets zus en de andere dag voelt iets zo. Je vriend weet toch wel dat verliefdheid na kortere of langere tijd altijd overgaat, overgaat in liefde. En ook dat wanneer je verliefd bent, dat dat echt niet altijd even sterk aanwezig is. Misschien kun je hem wel adviseren de vele vragen die hierover in deze vragenrubriek staan nog eens door te lezen en er dan na enige tijd samen nog eens rustig een gesprek over te hebben.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid