(...) Ook is er een probleem waar ik het erg moeilijk mee heb: we zijn van versc...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb nu ruim een half jaar verkering met een jongen van 19 jaar! We kunnen erg goed met elkaar opschieten en praten en ik voel me heel erg op  me gemak bij hem. De ene keer denk ik: dit is hem en de andere keer is het niks meer! Is dit normaal na een half jaar verkering?! Ook is er een probleem waar ik het erg moeilijk mee heb: we zijn van verschillende kerken en hij komt uit een onchristelijk gezin, maar wil niet uit zijn kerk. Ik doe dit ook niet, omdat mijn hele familie erin zit! Hoe moet dit verder?

Antwoord

Waarschijnlijk komt het door die verschillen dat er een schaduw ligt over je verkering. Als je van verschillende kerken bent en geen van beiden wil naar de andere kerk, dan wordt het wel heel moeilijk. Je schrijft dat hij uit een onchristelijk gezin komt en niet uit zijn kerk wil. Dat begrijp ik niet zo goed. Je moet hier echt samen goed over doorpraten en niet allebei bij voorbaat al je standpunt willen vasthouden. Is het een mogelijkheid om samen naar een andere reformatorische kerk te gaan zodat je er beiden wat voor over moet hebben?

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkering