(...) Ik weet niet of het zo bijbels is om door te gaan. Hij gaat wel naar de ke...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb sinds kort contact met een jongen die ik echt leuk vind. Ja, dat is leuk, maar toch ook weer moeilijk. We hebben het over zoenen en seks gehad. Toen merkte ik wel dat zijn visie niet echt aansluit bij die van mij. Hij vindt dat je bij de eerste keer dat je elkaar ziet al kunt zoenen. En dat terwijl we nog niets hebben. Ik vind dit niet fijn. Hij vertelde mij ook dat hij al gemeenschap had gehad met een meisje. Hij vond het onzin om te wachten tot het huwelijk. Iets waar ik tegen ben. Ook zondag, dan gaat hij uit. Niet dat ik zo'n brave meid ben, maar toch... Een voetbalwedstrijd vind ik weer net te ver gaan. Ik weet niet wat ik hier mee aanmoet. Of verder gaan, of naast mij neerleggen. Ik weet niet of het zo bijbels is om door te gaan. Hij gaat wel naar de kerk, dat wel, maar toch. Ik weet het niet.

Antwoord

Dat zijn best wel grote verschillen. Als je nog niets met elkaar hebt, is het best wel vergaand om meteen al te zoenen, behalve dan een ‘neutrale’ begroetingszoen. Hij heeft ook al met een ander seks gehad, dat houdt dan waarschijnlijk in dat hij dat ook al snel met jou zal willen hebben. Hij heeft er geen spijt van, want hij zegt dat het onzin is om te wachten tot het huwelijk. Bovendien brengt hij de zondag op een wereldse manier door. Met zo’n jongen zou ik echt terughoudend zijn.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid