Zaadleiders verstopt

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag. Ik ben niet getrouwd en mijn zaadleiders zitten vaak verstopt. Dit geeft pijn en een vervelend gevoel. De arts raadt zelfbevrediging aan. Maar ik voel dat als zonde. Maar om van het probleem af te komen doe ik het wel. Hierdoor voel ik mij wel bezwaard. Is er een andere oplossing?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Allereerst moet ik (als arts) zeggen dat de diagnose "verstopte zaadleiders" op zich eigenlijk niet bestaat. Als mannen gesteriliseerd worden (en dat zijn er vele duizenden in Nederland) dan worden de zaadleiders zelfs opzettelijk geblokkeerd zodat de zaadcellen niet meer vrij kunnen komen en daar houden die mannen dan ook geen klachten aan over.

Wel is het zo dat wanneer mannen bij herhaling seksueel opgewonden raken en het komt dan niet tot een zaadlozing dat zij er dan pijnklachten en een vervelend gevoel aan over kunnen houden. Met zelfbevrediging gaat dit dan over. Ik zou je willen adviseren om je in je gedachtewereld zo min mogelijk te laten gaan in allerlei seksuele fantasieën zodat je dan minder frequent seksueel opgewonden raakt. Je zult zien dat je dan weinig meer last hebt van die pijnklachten.

Ali Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

zelfbevrediging