Stel: mijn vriend en ik willen volgend jaar oktober trouwen. Wanneer moet je dat...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Stel: mijn vriend en ik willen volgend jaar oktober trouwen. Wanneer moet je dat dan tegen je ouders zeggen? Nog een vraag: Wanneer ben je het meest vruchtbaar?
ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Zodra er trouwplannen zijn, zeg je dat tegen je ouders. Meestal komt zoiets ‘spelenderwijs’ als vanzelf al ter sprake. Als je een tijdje verkering hebt, dan verwachten ouders zoiets op een gegeven moment ook wel. Als ouders denk je dan ook wel eens: “Zouden ze nog geen trouwplannen hebben?” En meestal komt zoiets tijdens de gesprekken al wel eens ter sprake, omdat bijv. iemand in je familie- en/of kennissenkring trouwt. Ik zou er zeker niet te lang mee wachten. Voor de familie is het ook fijn om te horen dat een stel wil gaan trouwen.

Een vrouw is het meest vruchtbaar rond de eisprong. De eisprong, ook wel ovulatie genoemd, vindt plaats ongeveer 14 dagen vóór de volgende menstruatie. De tijd tussen de eisprong en de volgende menstruatie is namelijk een vaste tijd van ongeveer 14 dagen. Wat wel variabel is, is de tijd die zit tussen de menstruatie en de eisprong, dus het eerste gedeelte van de cyclus.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

relaties